luni, 14 decembrie 2009

Meleaguri noi,oameni diferiti,viata vazuta altfel...


Germania nu mi-a trezit niciodata un interes aparte,incat sa-mi doresc sa o vizitez…in mintea mea o vedeam ca o tara mult mai dezvoltata economic,tehnologic si informational,decat Romania,iar populatia strategica si foarte punctuala,bineinteles cu exceptiile de rigoare.

Nu m-am inselat atunci cand mi-am facut aceasta parere despre Germania si poporul ei,plus ca o perioada de cativa ani,eu lucrand in turism…am avut posibilitatea sa interactionez cu ei,si sa imi dau seama ce diferenta majora exista intre noi si poporul german.

Nu sunt oameni prea sociabili,amabilitate este de foarte multe ori simulata, iar noi romanii,suntem priviti de sus …ca niste musafiri nepoftiti sau ca niste intrusi care nu fac altceva decat sa le ia locurile de munca si sa incurce bunul mers al lucrurilor in societate.In general minoritatile sunt vazute astfel.Suntem prea “inferiori”,si niciodata nu vom reusi sa fim indeajuns de “buni” incat s sa fim comparati cu ei.Nu toti sunt asa,sunt si oameni cumsecade,oameni care stiu sa recunoasca un merit,care stiu sa aprecieze nivelul intelectual al unui roman atunci cand este absolvent al unei institutii universitare,si totodata recunosc ca nu toti suntem la fel,ca mai exista si valori care ar trebui respectate,acceptate si ajutate de comunitate spre o mai buna integrare,si nu marginalizate si respinse doar din simplul motiv ca sunt de alta cetatenie,si romani pe langa asta!

Limba germana e un pas major si poate cel mai important catre integrarea in societate.Nu cunosti limba,slabe sanse sa poti fi acceptat cu usurinta!

Augsburg Rathausplatz

Limba engleza este iarasi foarte utila,dar nu toti nemtii vorbesc engleza si nu toti vor sa vorbeasca in engleza cu toate ca ar avea cunostiinte destule pentru a putea conversa,asta parca fortandu-te intr-un mod indirect sa inveti limba daca vrei sa socializezi si sa faci conversatie cu ei.

Si totusi…e o tara cu mult potential din toate punctele de vedere,o tara dezvoltata,care s-a facut cunoscuta in lume atat prin importanta rolului jucat in cele doua razboaie mondiale cat si prin evolutia tehnologiei si a progresului economic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu