luni, 28 iunie 2010

Altii are,altii n'are...

Nu stiu cum se face dar,traditionala eleganta a romancelor tinde sa fie inlocuita din ce in ce mai frecvent cu un stil in care latura sexy si vulgara... sunt evidentiate mai mult decat permite BUNUL SIMT!!!...Iar cele care adopta acest stil "pitiponcaresc" nu par deloc deranjate de penibilul in care cad,deoarece multe nici nu realizeaza acest lucru,....si uite asa..ia nastere SNOBISMUL!

Băieţii nu fac nici ei excepţie. Cu cât numele firmei e scris cu litere mai mari, pe tricouri,jeansi,adidasi etc...cu atât domnişoarele sunt mai atrase de ei,iar "valoarea lu' baiatu' creste",cel putin pe aceasta idee merg,atunci cand isi achizitioneaza acele replici turcesti sau chinezesti prost si grosolan confectionate.
Vă vin în minte personaje care adopta un asemenea comportament? Eu nu am nevoie de timp prea mult sa ma gandesc,deoarece sunt peste tot. Vad zilnic oameni care încearcă să se "autodepaseasca" . În Mall-uri e plin de domnisoare,care poarta cu mandrie hăinuţele inscripţionate cu litere gigant numele unor firme celebre.
Goana după admiraţie,depaseste orice inchipuire,mai ales in randurile celor deveniti bogati peste noapte.Romanii posteaza, mai nou, poze nu numai cu BMW-urile pe care se gasesc inscriptii gen: “VALOROSU,IMPARATU...SEXOSU' si FAIMOSU”, dar si cu aparatura electrocasnica din dotare,adica frigiderul cel nou, masina de spalat, cafetiera si chiar faianta, gresia,wc-ul si noile jaluzele colorate.Pozele afisate pe 2 site-uri-Pamflet(www.cocalari.com si www.cocalarime.ro) ,sunt mai mult decat graitoare,si descriu perfect,felul original,in care aceste doua soiuri de personaje(( pitipoancele si cocalarii))se straduiesc sa promoveze snobismul si incultura sub masca "talentului'' de a face "lovele",ca deh alea dau "valuarea" ...UCIGAND fara mila,...LIMBA ROMANA)!!!
SI la loc de cinste, in spatele tinerilor cu freze “emo” si imbracaminte de la bazar, troneaza vechea soba de teracota, sau caramida,Daciile tunate,motoarele fulgerate si nu in ultimul rand carpetele ceausiste,...alea de dinainte de '89,cu cerbi, cu tigri si lei tolaniti in iarba,cu Fuga din Serai sau cu Cina cea de Taina,
ca de dulapul de cand lumea, patura rosie din par de camila,tv din anii 90' masa veche cu picioarele mancate de cari, lavabilul expirat,peretii cu serioase urme de igrasie,si persanul de la mama lui,ras-uzat de atatea "sedinte foto",nu deranjeaza subiectii in cauza,si nici ar parea sa le strice in vreun fel sau altul... si asa proasta calitate a pozelor facute cu celularul "da firma faaaa" luat de la Milano...!!
Am uitat sa mai precizez ca in mijlocul acestui decor,sade PERSONAJUL PRINCIPAL -care va perpetua specia si talentu'...printesa sexy,cu cizmele din piele neagra unde lasa "din gresala" sa se vada firma "originala " Versace,...!!!!
Totodata,cineva care s-a trezit dimineata "boier",si pana la miraculoasa schimbare de "statut jmecheresc",nu s-a remarcat cu nimic,...profita acum din plin de bogatiile adunate,cumparandu-si telefoane scumpe,cate doua ,trei chiar,...la care vorbesc tare,sa auda si sa vada toata lumea,apoi ceasuri de firma,toate ORIGINALE,masini de lux etc.Unii vor cu tot dinadinsul să se vadă care este marca hainelor pe care le poartă,sa demonstreze ca nu-i kitsch - chipurile,...astfel că ...dacă eticheta nu este la vedere, o scot ei in asa fel,incat sa para din "gresala" aparitia din cele ascunse locuri a dovezii minuscule de autenticitate.

Avand in vedere ca asemenea exemplare nu sunt deloc rare, ci in continua inmultire, ii vedem prin toate “carciumile”, Mall-urile, la TV ,etc..si este aproape imposibil sa nu iti sara in ochi “talentu”, “farmecu”, “valoarea”, “stilu' sukar",“ciumegaria”, “banii$$$”, “firma D&G”,"juvaerile de haur",si lanturile UNICATE...toate invidiate si "da mare valoare,sa moara dusmanii de "invidiala"".
Doamne apara si pazeste de ce urmeaza,...dar asta-i abia inceputul noii "ere" in care "mutatiile valorice" dau nastere acestor “fiinte” ce continua sa ne surprinda prin potentialul lor,(IQ -nivel 0) prin calitatile lor artistice, prin frumusetea lor…”e” multe de spus despre aceste “minunatii”,dar momentan voi incerca sa evidentiez numai cateva caracteristici tipice,universale snobismului,existent si in strainatate de altfel,ca si in Romania,doar ca... sub o alta masca,dar despre discutam alta data!...Revin deci la subiectul meu cu...Impresia conteaza...
Avutul
Ai o masina fabricata in Romania?...Daca da,atunci nu ai absolut nici o sansa sa te mai afirmi in viata sociala a marilor orase,in cluburile fitoase mai precis,...daca ai una care a costat pana in cateva zeci de mii de euro,parca-parca trezesti ceva interes,dar...nu prea mult,si nu pe gustul "jmecherului" care vrea ATENTIE MAXIMA asupra sa,...iar sansele cresc considerabil sa te evidentiezi abia daca iti asociezi numele cu o masina al carei pret, in euro, are mai mult de cinci zerouri, esti remarcat,“apreciat”,si ai "valoare".
“Modelele” de personalitati promovate in presa scrisa si audio-vizuala oripileaza si cea mai ignoranta vedere sau ureche.Şi mai trist este că unii îşi cheltuiesc şi ultimul bănuţ, preferând să nu mai aibă bani de mâncare până la salariu, doar de dragul de achizitionarii de produse "de marcă" sau accesorii la modă,NU pentru că ar avea intradevar nevoie sau pentru ca ar fi de calitate.

Sunt “da firmă”,iar asta spune totul. Încearcă să-şi creeze imaginea unor oameni proveniti dintr-o clasă socială mult superioară lor. Snobismul se manifestă şi atunci când vine vorba de maniere,de evenimente culturale,si chiar de bun simt. Funcţionează ca la carte..."impresia da jmecher".Unii romani,chiar dau dovada de o inconstienta incredibila,sau "fala tipic romaneasca" mai bine spus... facand credite la banca pentru a pleca intr-un concediu in locatii exotice,desi platesc la “ratele concediului” vreo trei sau cinci ani, dupa revenirea in tara.
Unii "moare" si asa n'are....

Ajunsi acolo,fac mii de poze cu toate mancarurile exotice puse la oferta,chiar si fara sa guste din ele,conteaza ca exista "dovada" in poza ca s-a "ospatat" asa cum ii sade bine "boierului".
Apoi in fata unui hotel,neaparat scump,si cu multe stele,cu masinile luxoase, care nu le apartin de ce mai multe ori, dar care sunt parcate in fata blitzului aparatelor lor de fotografiat,...nici nu poate fi vorba sa le ignori si sa nu le pozezi . Aceste poze ajung la loc da cinste si onoare pa "incernet",(ca doar adevarata-i vorba aia...-nu esti pe net...inseamna ca nu existi-).....sa vada lumea,dar mai ales ..."fetili" ,unde si-au petrecut Boeru' Talentat si Unicat ...concediul!

Cheltuielile românilor pentru a demonstra un statut social mai înalt,si mai prestigios sunt mult mai mari în comparaţie cu veniturile de care dispun in realitate,si iar vorba aia..."Săraci, dar dornici de afirmare"...sa nu spun "calici fudui",...ca mult mai bine s-ar potrivi.Deşi există destul de mulţi români da "valuare", unde snobismul e in floare,nu vreau sa se inteleaga cumva de aici,ca am etichetat astfel toti romanii.
Vreau doar sa scot in evidenta aspectul urmator:
Atunci când nu există criterii valorice foarte importante,cand nivelul de cultura este sub mediu,...sigur că apare un consum exagerat,si inutil de multe ori...de produse de lux , alteori nu au legătură cu statutul sau poziţia respectivelor persoane în societate,dar "dau bine" la vedere. Această situaţie as poate sa o descriu ca fiind...snobism.
Unde-si are originea acest sensul acestui cuvant?...In lipsa unui sistem de valori,in frustrarile adunate de-a lungul anilor,sau de impunerea unui sistem de valori şubred si deficitar.
Cu toţii ne dorim să devenim importanţi, să fim remarcaţi,admirati,apreciati,si respectati ...dar modalităţile în care alegem să facem aceste lucruri sunt diferite. O persoana imbogatita peste noapte automat va face apel la bani,sa iasa in evidenta,sa se remarce in vreun fel sau altul,aratand celor din jur intr-un mod strident cat de bogat este,ce poate el sa-si permita,iar daca lumea nu vede toate astea,devine frustrant pentru el,iar acest lucru indeamna "boierul" la consum inutil,si fara limite.Autocunoasterea minima,stima de sine scazuta,nevalorificarea potentialului uman pe care fiecare il are,duc in timp la frustrari,la aspiratii catre un nivel superior in societate,...iar banul,devine o adevarata valoare ravnita,fara de care,considera unii ...este practic imposibil sa te faci remarcat,... banii e "cheia succesului".
Cocalar Idiot
Cei obişnuiţi cu bogăţia,acolo unde generaţii la rand s-au bucurat de prosperitate si stabilitate financiara,devin rafinaţi în timp şi nu mai simt nevoia să fie stridenti. Averile dobandite rapid,si prin modalitati mai putin ortodoxe ii determin pe oameni sa nu ştie efectiv ce să facă cu posesiunile lor duc,si drept consecinta se nasc astfel de atitudini si comportamente care ...socheaza.
Mercedes S-Klasse made in De,-accesorii made in RO,...fara cuvinte!

Efectele crizei economice par sa se faca simtite doar la angajatii unor firme,care nu si-au primit salariile de luni de zile,pe cand sefii lor,nu se sfiesc sa recunoasca miile de euro date pe concedii,vacante,"atentii",si cadouri oferite iubitelor,sau sotiilor lor.
gard nike
GARD NIKE -limita pt prostie in RO nu exista,ca doar mare ti-e gradina Doamne...
Moda in Romania,ca mai peste tot in lume se schimba destul de frecvent,asa ca...trebuiesc depuse eforturi sustinute pentru putea tine pasul cu vremurile actuale,si uite asa...tot mai multi barbati romani,(ca deh...si nemtii au "valori,unicate si talentate",dar parca nu asa deocheate ca ale noastre)"isi etaleaza pe internet "noutatile" false in materie de lenjerie intima, cu inscriptii ce imita in detaliu marile case de moda din lume Armani.Calvin K,Versace...unde D&G ocupa locul fruntas!), trebuie sa fii "dolce" daca tii la "imagine",sa ai multe lanturi "jmecheresti" la gat cu cruci cat mai groase si "sukare",ceva bani aruncati "la vrajeala" in jurul tau - euro de preferat,..pe langa leii noi,ca si aia dau bine-n poza la o adica.

De fapt...cu cati sunt mai multi,cu atat mai bine..."creste valoarea" lu' baiatu. Sticlele de whisky prezente nelipsite din peisaj, ca si ochelarii de soare ,.. evident replici prost falsificate, ale marilor firme europene,( cum "jmecherii",nu prea fac diferenta la ochelarii de soare destinati femeilor,si cei destinati barbatilor,..uite asa 75-80% dintre "boieri" poarta ochelari de dama,...important e sa fie de la D&B, ca si asa..."multi vad,putini pricep")...intregesc decorul fotografiilor.Cerceii sunt fara cuvinte, cu cat sunt mai mari,mai ieftini,...pe atat de cautati si nelipsiti sunt... din cutiutele cu kitch-uri,ale domnisoarelor care se "respecta". In plus, unghiile si extensiile de par false si extra-lungi par a fi un “must-have” absolut.
VERSACE-sa moara dusmanii mei
La facultati se renunta, pentru “cariere in modeling” sau, pentru un roluri de “actrite”.Indiferent de avere, de statutul social sau despre putere,mulţi încep să mimeze comportamente dintr-o sferă mai înaltă decât cea în care trăiesc,... iar unii chiar încep să se integreze în "lumea buna".
Specialiştii sunt de părere că snobismul îşi face simţită prezenţa,si poate fi observat cu usurinta în special în perioadele de după unele rupturi importante din punct de vedere social şi politic.
Este nevoie de stabilitate şi educaţie in primul rand...
mutaţiile valorice nu au loc peste noapte. Ca o dovadă că în plină criză, în cazul unei anumite categorii de persoane cu venituri obţinute rapid, consumul exagerat de produse exclusiviste nu a scăzut,.
La "tati ni'i" greu...

Ar trebuie să existe un echilibru in stabilitate în societate, apoi promovarea unor de modele,a unor idealuri ...dupa care sa se poata ghida populatia.
Totodată, oamenii trebuie să aibă un nivel de educaţie si cultura ceva mai ridicat,iar impulsionarea catre scoala,ar trebui sa vina de la individ şi familie spre societate, şi nu invers.
Snobismul este deocamdata in floare,si atata vreme cat vor exista sustinatori ai "stilului sukar"...nu ne ramane altceva decat sa le urmarim "evolutia".
Haoleuu...pozitia-i "sukara" rau,iar sex-appeal-ul frumosului si chipesului ...nu mai zic, ...depaseste"talentu"!!!

Sursa fotografii:www.cocalari.com si www.cocalarime.ro .
Doua site-ri care pun ucigasii de limba romana la zid!
Pe curand!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu